Alla inlägg under september 2012

Av saah - 30 september 2012 22:03

I lördags så va jag och pojkvännen på marknad med 2 av mina småkusiner. Det va fullt rulle hela tiden med karuseller, godis, lotteri, leksaker och mycket mer. Men åh så roligt det va! Senare på kvällen så frågade pojkvännen hur han hade klarat sej under dagen (tror att de va första gången han va barnvakt), om han löste vissa situationer och om han skulle passa som pappa sen. De va kul att se hur bra hand han hade med lill-kill-kusinen och hur den lilla tydde sej till honom! Tror vi kommer att bli ett par bra föräldrar, när nu det kommer hända. På kvällen firade vi min absolut finaste SE som har fyllt år, tänka sej va åren springer iväg! Vi hade det jätte mysigt på middagen, krogen, ja allt va en toppen kväll verkligen!! Bara så tråkigt att några av hennes vänner inte kunde stanna hela kvällen utan gick strax efter maten. Dåligt tyckte jag! Men hon va så fin och så glad, älskade vän! <3 Sen på kvällen blev de lite missöden som vanligt. Jag va otydlig och pojkvännen missförstod mej så det sköt med att jag sov i stan hos syster, vad hade jag gjort utan min lilla lillasyster?!? Men hon skrämde mej verkligen när hon drog av världens brakskit !! Hoppade nästan en halvmeter upp i luften, fast liggandes då. Och idag när jag kom hem kastade jag mej i våran färdigbäddade bäddsoffa, sen i fredags då HP bodde här, och gud va skönt de va! Ingen karl som sprang runt, ingen hund. Bara två sovandes katter. Men sen får man ett ångestfyllt samtal där han ber så mycket om ursäkt och frågade sen om jag skulle kunna hjälpa honom vid svärmor och svärfars nya hus med att kapa ner några gigantiska brukar. Ja...va gör man..ställer upp såklart!! På med arbetsbyxorna och iväg. Han löt sej in i bilen och gav mej en puss. Det första jag sa va: jäklar du mej för något en gång till så drar jag ögonaböj !!! Då såg jag verkligen hur han skämdes men de tyckte jag jävla att han kunde göra. Men efter de att ett träd föll ner över mej, och jag såg hur orolig han va när han kramade mej och att han hade tårar som väntade runt hörnet, så kunde jag bara inte va arg längre! Nu ligger jag i bäddsoffan och myser med hunden medans han spelar tv-spel. En skitsöndag blev en skönsöndag! Snart skriker sängen.

Av saah - 27 september 2012 14:14

Dagen började och vill då aldrig ta slut.. suck... Kallt! Jag känner mej så hiskeligt frusen, det är jag nog också. Men jag fick PRECIS en glädjande nyhet, jag har fått in pengar på mitt konto, wiiiiiie!!!! Det lilla gjorde att min egna lilla sol tittade fram. Den skall jag nog leva på idag! MEN det varar inte längre än tills att räkningarna samt hyran är betald.. Tanka bilen får vi inte glömma. Det trollar verkligen bort pengarna, dom försvinner ut i toma intet. Fast denna månad har jag iallafall inga vetrinärskostnader och bara det gör en stor skillnad i ekomomin!

Jag har lite ångest över hästen. Eftersom jag har varit så dålig nu så länge (8veckor) och att mina revben inte vill läka så har jag inte varit kapabel till att rida. Har visserligen en tjej som gärna vill komma och mysa och pyssla men som verkar lite skeptisk till att rida, iallafall ensam. Det betyder då att antingen så får jag följa med på cykel/gå brevid eller så skall hennes kompis följa med och rida på min kompis SB häst, som står på samma ställe, och det verkade inte SB så hemskt sugen på. Jag blir glad att någon vill hjälpa mej motionera min häst men det är eget ansvar som gäller. Visst att jag kan följa med henne ut till en början eller tills hon känner sej tryggare, men inte varje gång! Skit go tjej men jag vet inte om hon är tillräckligt stark i pshyket för att kunna sätta mitt gigantiska djur på plats, det väntas att se :)

Jag längtar verkligen tills på lördag! Det blir först marknad med kära pojkvännen och två av småkusinerna. Karusellåkning, sockervadd, lotter och allt såntdär man gjorde när man va liten eller ja.. mindre iallafall ;) Sen på kväller så skall vi fira världens bästaste vän någonsin som fyllt 24, tänk att vi har känt varann i hela 23 år och 3 månader och 27 dagar (sen dagen efter det att jag föddes och till den dagen du fyllde 24) Äkta vänskaps-lågan slocknar aldrig! Älskar dej nu och föralltid min fina vän  

Jag var och hälsade på min x-svägerska och x-svärfar igår, va härligt att se att det va bra med dom. Saknar dom verkligen ibland, kan saknar mitt X också såklart. Men själva länken som fanns mellan dom va så underbart att se och det kan jag sakna här. Visst det finns en länk där också men den är inte ens i närheten så stark som deras var. När man kom dit så mötte dom mej alltid i dörren med öppna armar, varm famn och en stor kram, VARJE gång! Man kände sej alltid välkommen och älskad. Man umgicks på ett helt annat sett. Men men det är flera år sen nu och dom bemöter mej ännu likadant, roligt att man har satt såna spår i en annan familj!

Nä, gå ut och kolla om biljä*eln har laddat klart snart...

Av saah - 25 september 2012 16:58

Usch va jag avskyr sånt har väder!! Det är kallt, blåsigt och jävligt! Deprimerande! Men försökte tillsätta lite ljus i detta mörker genom att ta en promenad med hunden. Jag kom inte längre än 2 meter ut på vägen när katterna kommer springandes och skrikandes efter mej. Äsch tänkte jag och fortsatte. Väl på åkervägen så släpper jag hunden så alla tre kunde leka och det kan man verkligen säga att dom gjorde! Efter ett tag upptäcker jag att den ena katten va borta, jaja, tänkte väl inte direkt nå mer på de utan ställde mej och pratade med ett gäng ungdjur. Helt plötsligt så får dom syn på något och rusade ditåt. Jag tittade och tittade men såg ingenting, tills att en katt hoppar rakt upp i luften och, korkad som han är, springer han rakt in i stimmet! Djuren hoppar, skuttar och slänger med huvudet hit och dit. Jag ställer mej och ropar och skriker på honom tills de att jag ser honom springa ut ur hjorden, ställer sej sisådär 10 meter bort och tittar på dom och fortsätter sedan att springa. Hela situationen va rolig enbart för att han är så fruktansvärt korkad! Haha!! Den andra katten är ju snäppet smartare men även hon kan va bra lustig. Kattungar säger jag bara! På vägen tillbaka så tittade jag i postlådan och såg att jag fått rolig post idag! Där i låg nämligen ett reklamblad för en dramakomedi teater med Robert Gustavsson. I julas fick pojkvännen en biljett till Roberts 25års jubileum, vilket som va väldigt uppskattat! Han sa de att han trodde aldrig att han någonsin skulle få se honom live och även att det troligtvis va den enda och sista gången han fick göra de! Så jag kan inte låta det här tillfället glida mellan fingrarna, 2-3 rätters middag med gott vin och kanske någon öl, se föreställningen, kanske ta ett glas i baren, sen bo en natt på hotellet! Det skall han få av mej i födelsedagspresent samt julklapp!! Det är sånt han kommer titta tillbaka på och minnas!

Av saah - 24 september 2012 16:03

I lördags va jag hos min vän JE, drack öl, skrattade och hade det skit bra! Behövde verkligen de. Men på söndagen så ringer min mamma och berättar att min lilla, jätte tjocka, katt hade blivit påkörd och att hon hittade honom död vid postlådan.. Snyft! Hans speciella jam "pbrrrjaul".. På kvällen blev det hur mysigt som helst, trots det tråkiga, först så spelade vi ett nytt tv-spel som hade köpt. Jag som inte riktigt tycker att det är så jätte roligt annars men den positiva stämningen, tända ljus och ljudet ifrån dessa streetrace bilar i spelet gjorde det helt okej :) vi skrattade ihop och av varann. Sen så knäppte vi igång en film och kröp upp nära varann i soffan. Det slöt med att de blev 3 filmer i följd! Efter de så kröp vi ner i sängen och även där knäppte vi igång en film och jag kröp in till honom då la han armen om mej och kliade mej på ryggen, UNDERBART!!! Hela kvällen igår bestod av inget annat än kärlek! Sen idag så vaknade jag tidigt, mest pga av mitt revben, jag gick ner och lagade till 2 olika maträtter, jag tog god tid på mej eftersom jag inte behövde åka hemifrån förens vid 3, lag åt i godan ro, tog en lång dusch, tittade en stund på tv och sen va klockan 3. Ut i bilen, vrider om nyckeln och ingenting händer. Panik! Försöker göra ett försök att knuffa igång den men det gick inte alls med det förbannades revbenet!! Vansinnig! Ringer pojkvännen, ringde svärmor men ingen kunde göra något. Jag halvspringer till grannen och håller tummarna över att han va hemma och som tur va så va han de!! Räddaren i nöden. Hade 5 mintuer till godo på parkeringen vid jobbet, fick passa på att pusta ut för det råkade till att gå väldigt fort på vägen in! Nu sitter jag på jobbet så jag får väl ta och fokusera mej på det. :-D

Av saah - 22 september 2012 09:30

Jag får be om ursäkt för stavelsem igår! De va så att jag drämde telefonen i bordet igår så det tycks ha hänt något. Tänkte inte på de då så där av väldigt mycket stavfel!

Av saah - 22 september 2012 01:16

Alfvé se äventyr idag med F eller äventyr och äventyr, hämtade lite häst utrustning i Sanda. Sen så kom de en tjej som provred min "lilla" tjej., hon sa att det va den största hon hade ridit på. Nu får ni inte tolka det snuskigt. Men jag tror att hon skulle vilja komma tillbaka och rida fler gånger. Sen när jag kom hem igel det ut för.... När jag parkerade så va de två bilar till vår av ena va pojkvännen. Vi gick in, sen med en idog boskap han vräka "är maten klar snart eller!?!" med tanke så att hem inte gjort sin ENDASTE syssla som jag ber honom om (disken) så tappade jag tålamodet lite eftersom jag hade ingenting att laga maten med. Men man biter ihop och får diska fes man skall använda! Undertiden så kommer han och stryker sin k*k mot mej (han hade en vän med sej hem så jag vet inte om han skulle visa att han va alfahannen") de sköt iallafall i världens tjafs och stackars vännen som fick höra på! P skrek men jag försökte iallafall resonera! Sen efter maten se åkte dom och ?eter ett tag fick jag reda på att han smsade med traktorbruden Alma! Då gjorde de ont! Ni som t?t förstår! Och ger lön hem för ett tag sen, fly förbannad på mej, vad annars, se inatt blir de soffan! Om de är så att de bryts imorrn så här jag en väldigt kär vän som låter mej än Ulf dom! Tusen tack till det pratet <3 förlåt för ett denna blogg har blivit en gnällbok!!

Av saah - 20 september 2012 14:32

..varar längst, brukar de låta. Och det försökte jag med i morse. Jag vaknade och kände att nu är tiden inne att sanningen skall komma fram! Jag får nog ta historien ifrån början. Det va när det va "brakfesten" söder ut. Jag drack öl, lekte lekar, pratade med folk och hade trevligt. Det blev mörkt, folk va fulla och började tappa fokus. Jag va lite mer än onykter men inte full men kontroll hade jag! Pojkvännens kompis kommer fram till mej, säger att han ville prata med mej, ler, tar väg i min arm och drar mej avsides (sisådär 100-150m ifrån festen). Där lägger han sej ner och tittar på stjärnorna. Han klappar i gräset brevid sej och säger till mej att lägga mej ner, visst kunde jag väl göra de tänkte jag. När vi legat och tittat på stjärnorna i tystnad en liten stund så börjar han vräka ur sej massa kränkande saker och saker som typ "om de tar slut mellan er så kommer jag va på dej med en gång", "om du skulle röra mej nu så kommer jag bli skit hård med en gång". Jag skrattade honom i ansiktet och sa de att "ha, de kan du ju tro!", då vänder han sej emot mej och börjar ta på mej. Jag kände hur obehaget växte och jag slingrade mej undan och satte mej upp för att gå där ifrån, då tar han tag i mej och mina bröst bakifrån och drog ner mej på backen igen. Jag sa till honom att lägga av och gjorde ett försök till men han gjorde samma sak igen. Ännu ett försök så lyckas jag komma ifrån honom en bit, komma upp på benen och börjar halvspringa tillbaka till festen utan att se bakåt! Men han måste ha slocknat där jag flydde ifrån honom, för jag såg inte honom sen. Dagen efter eller om det va några dagar efter så frågade jag pojkvännen om vissa saker stämde som hans vän hade sagt till mej den kvällen som han hade sagt till honom. Men jag kände mej inte redo att berätta allt som hade hänt för såren va ännu så färska och jag kände att jag ville "läka" först! Så imorse vaknade jag och det första jag tänkte va att nu skall jag berätta!! Jag ringde men då hade pojkvännen inte tid att prata men att han skulle ringa upp sen. Då hann jag bli nervös, ångra mej och rädd. Men när telefonen började ringa så va det bara att ta ett djupt andetag och bara låta orden flöda. Jag lättade på hjärtat, berättade allt och kände att en enorm sten hade släppt från mitt bröst, då börjar han skälla på mej och sa det att om jag väntat såhär länge så hade jag lika gärna kunnat skita i att berätta över huvudtaget!! Jag vet inte om han själv blev rädd eller sårad. Hans reaktion förra gången va så stark över att vännen hade svikit hans förtroende, genom att ha berättat saker för mej den kvällen, men inte alls lika stark över att han kränkte mej. Och den här reaktionen jag fick i morse va att han blev arg på mej... Jag trodde att jag bara hade gjort ett fel den kvällen, och det va att jag följde med hans såkallade "vän". Men jag börjar bli tveksam.. Kanske allt va mitt fel..? Hade jag omedvetet sänt ut signaler? Hade jag haft fel tonläge i mitt "nej"? Kanske det här inte va ett försök till våldtäkt? Har jag missuppfattat hela händelsen? Jag va så säker på min sak tills i morse.. Som sagt, det kanske va mitt fel..!? Får se vad pojkvännen säger när han kommer hem från jobbet.. ..

Av saah - 19 september 2012 10:12

Vad skall man göra idag då? Först och främst skall jag iallafall ringa L, sen ta en dusch! Varmvattnet tog slut igår efter de att pojkvännen diskat, jag duschat hunden (pga hans utslag) och sen att pojkvännen duschat. Kan?? Inte alls för att duscha kallt!! Sen blir de väl hem till svärmor för att mejla mitt cv+personlig brev till resursen. Man kan ju hoppas att det går vägen! För så som jag levt nu den senaste tiden har inte varit kul. Har inte kunnat följt med på roligheter, tankat bilen osv. 4-5tusen i månaden är inget man överlever på med boende, hund, häst, katter, sambo och bil, och mindre jobb skulle jag få from oktober!:-o Nej, jag håller verkligen tummarna. För då säger jag upp mej direkt!!! Nä, nu orkade jag inte skriva längre!(konstiga drömmar har jag drömt den senaste tiden, verkligen jätte konstiga)

Presentation

Mina ord!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards